Kao jedan od glavnih ljudi koji rade za CSHR/CSadria, jesi li zadovoljan vašim radom u 2015. godini? Što možemo očekivati u novoj 2016. godini od vas?

Iskreno, vrlo sam zadovoljan sa svime što smo napravili u 2015. godini. Ako idem po redu, najzadovoljni sam s CSHR Championshipom 2 u kojeg smo i ja i svi u ekipi uložili jako puno vremena i truda, no mislim da se isplatilo. Osim što smo “iz ničega” napravili ono što mislim da je najbolji regionalni CS:GO event do sada, preko CSHR Championshipa dobili smo i dva jako vrijedna suradnika: castera Pougljenog Mrava i admina Xenona. Od ostalih stvari, jako sam zadovoljan i prebacivanjem na CSadria web i ime, što je bio dosta velik projekt te kontinuiranom suradnjom s ESL-om na Adria Open online kupovima koji iz mjeseca u mjesec rastu u broju aktivnih korisnika.

Što se tiče 2016. nastavljamo u istom smjeru. Mislim da trenutno imamo dobru bazu suradnika, publike, igrača i infrastrukture koja će nam dozvoliti da 2016. bude jako dobra godina za domaći Counter-Strike. Ono u što sam siguran je da ćemo u sljedećoj godini imati aktivniji portal – planiramo pokriti sva (ali baš sva) događanja u regiji te najbitnije internacionalne vijesti. Što se tiče onog što igrače najviše zanima – LAN-ovi, kupovi, natjecanja, to je nešto što je malo teže predvidjeti. Online nastavljamo suradnju s ESL Adriom, a što se tiče naših offline stvari, moj osobni cilj bi bio odraditi dva LAN-a ove godine. No u ovom trenutku nisam u mogućnosti baš reći da sve mogu podrediti CS-u pa je teško nešto takvo obećati.

Smatraš li da većina scene cijeni vaš rad kao CSHR, s obzirom da je kroz ovih godinu dana bilo je dosta kritika? Sto na racun nagradnih fondova, do formata turnira itd itd…

Pa iskreno mislim da dosta ljudi cijeni to što radimo, no naravno da ima ljudi koji kritiziraju pojedine stvari. Kritike same po sebi nisu loše, baš naprotiv, kritike su ono što će nam pomoći da budemo bolji. Osim toga, kad smo organizirali CSHR Championship 2 osobno sam pitao igrače na Steamu što misle o turniru, formatu, isplati li im se dolaziti iz drugih država i slična pitanja tako da možemo nešto promijeniti ako smo nešto previdjeli. No, s druge strane nisu ni igrači uvijek u pravu – i oni kao i većina ljudi stvari gledaju prvenstveno iz svoje perspektive, a ne iz prespektive organizatora ili drugih ekipa.  U organizaciji turnira uvijek moramo uzeti mnogo parametara u obzir i naći optimalno rješenje za sve.

Koje je tvoje viđenje hrvatske CS scene? Nikad veci broj turnira, kupova liga i lanova, a realno hrvatska nema ni jednu kvalitetnu ekipu. Što po tvome sprijecava da ljudi koji po 30-40 sati tjedno troše na CS, da barem 2-3 sata rade kao ekipa.

Iskreno, nemam odgovor na ovo pitanje. Stvarno se ima sve više i više toga za igrati, a umjesto većeg broja kompetitivnih domaćih ekipa vidimo suprotni efekt. Stariji, iskusni igrači igraju sve manje, a novih ekipa ili nema, ili bar nisu dovoljno dobre da budu primjećene.

Povezan si s ekipom GIANT5 kao coach. Kako je to izgledalo i dal ce se ta suradnja nastavit dalje. Realno, gdje vidis dokle bi mogla ova petorka GIANT5 mogla dogurati…

Coachanje GIANT5/Atrox ekipe bilo je svakako zanimljivo iskustvo. Kažem bilo jer u zadnjih 2 tjedna nisam imao vremena za ikakvu smislenu interakciju s ekipom, no ne znači da se suradnja neće nastaviti u sljedećoj godini. Prvi koraci u coach roli su bili dosta čudni jer iskreno nisam znao što bih trebao točno raditi i koja je moja uloga, no to nije čudno s obzirom da je i u top-level CS-u coach rola poprilično nedefinirana. U ta cca 2-3 tjedna koliko sam bio aktivan sam isprva bio fokusiran samo na to da osjetim kako ekipa diše i kako je koncipirana. Kada sam to shvatio i kada me je ekipa donekle prihvatila, ono što sam radio su tri stvari: gledao mečeve iz coach slota te pokušavao dati mali korekcije u CT postavkama, zapisivao greške koje bih poslije meča rekao igračima i skupa s marioom gledao demoe te teoretizirao o raznim stvarima. Koliko je sve to bilo korisno ne znam, al nije mi žao potrošenog vremena. 

Koliko bi daleko ova petorka mogla dogurati? Teško je to reći, no mislim sigurno da uz male promjene mogu postići dosta više nego što sada postižu i barem biti kompetitivni protiv ekipa koje se natječu na turnirima poput Rising Stars Balkan.

Sad kad si ih malo bolje upoznao kao ekipu i kako rade, jel ti se promjenilo kakvo mišljenje o ekipi i igračima? Jel ima nešto što ljudi izvana ne mogu vidjeti ili osjetiti unutar ekipe? Također, što bi ti savjetovao nekoj novoj ekipi, na što da se fokusiraju da bi ekipa uspjela?

Pa nije mi se baš promjenilo mišljenje, više manje sam sve ljude znao. Jedino za koga mi se mišljenje promjenilo, i to na bolje, je st0Le. Dobro igra i ima dobar ingame stav, nadam se da će postići neke dobre stvari, bilo s GIANT5 ili s nekim drugim timom.

Što se tiče novih ekipa, to je dosta široko pitanje. Nedavno sam pisao o tome za gamer.hr pa možete tamo pročitati detaljnije, al ukratko: da imaju dobru komunikaciju i iste (ili slične) ciljeve.

Često vidimo neke dobre mikseve da osvajaju turnire (ubernoobs – CSHR Championship, SAiNTS – Reboot Lan), a svi izbjegavaju tu titulu “team”. Zašto misliš da je tako odbojno igrati i pokušati uspjeti u nečem više od osvajanje jednog turnira?

Pa realno je da to nisu timovi u pravom smislu riječi, to su skupine ljudi koje igraju kada za to imaju volje i vremena. Ti miksevi vjerojatno nikad neće uroditi timom jer su složeni od igrača kojima leži taj “opušteni” način igre, bez puno dogovorenih stvari, praccanja i taktika. Igra se većinom na pucanje, osjećaj i “naviku” igranja sa suigračima, što doduše generalno u CS:GO-u dobro prolazi. Čisti primjer je i ovaj poptuno nepoznati CG miks koji se kvalificirao za EU minor preko Hellraisersa.

A zbog toga što dobro prolazi ti igrači neće mjenjati svoj pristup igri: zašto bi ulagali mnogo više vremena i truda ako i ovako imaju dobre šanse pobjediti najbolji hrvatski tim (GIANT5) i uzeti neki LAN/kup? A opet, ako izgube, njihov ego je neokrznut jer “nisu jadnici koji ulažu vrijeme u igricu”. Osim onih 2000 sati u CS:GO-u i još toliko sati starije inačice.

BCko je jedno ime na sceni koje se dosta često vrti, nažalost više u nekom lošijem svijetlu. Kako ti komentiraš tako jednu osobu koja je uspjela napravit ime za sebe, a sad se pokušava probiti na competitive sceni. Jel vrijedi tako nekome dat priliku? Bi li prije dao njemu dao priliku ili recimo nekome od starijih “top” igrača.

BCko je napravio ime za sebe s Youtube klipovima, koje naravno nitko ne sceni neće uzeti kao mjerilo skilla. Već prije godinu dana je ušao u konflikte s dobrim dijelom scene, što mu naravno neće pomoći u probijanju u kompetitivnom smislu, ali svakako mu želim sreću. Svoj Youtube je iskoristio da si zaradi koju kunu i kupi novi kompjuter na kojem može igrati u nekim normalnim uvjetima, što je po meni svakako pohvalan potez.

Što se tiče davanja prilike, ja sam uvijek za pružanje prilika, ali ne vidim da će se u sljedećih 2 mjeseca probiti na scenu do te mjere da zaigra u nekom istaknutijem mixu poput npr. mouzkingsa. Da bi se probio mora kontinuirano nastupati po domaćim natjecanjima i to s dobrim rezultatima, samo tako će ga netko zvati.

Na nedavnom Rising Stars smo vidili 3 srpske ekipe u završnici dok ni jedna hrvatska ekipa nije uspjela ni u top8 kvalifikacija. Jel se tu radi o kvaliteti igrača ili više do pristupa ekipe?

Pa generalno gledano, Srbija kroz cijeli CS (možda izuzev CS:S-a, pošto je većina scene ostala na CS-u 1.6) ima kvalitetnije timove i igrače od nas, pa s te strane ne čudi da su imali veći broj timova na završnici Rising Starsa. S druge strane, Srbi su imali mnogo veći broj prijavljenih ekipa, a što je još važnije, mnogo veći broj ekipa koje su zapravo imale šansu za kvalifikaciju. Od hrvatskih ekipa jedino poznato ime je bilo GIANT5, dok su Srbi imali barem 5-6 takvih ekipa.

Recimo da dobiješ ponudu da moraš složiti najbolju hrvatsku ekipu, računajući i igrače koji imaju ekipu. Kako bi izgledala ta petorka i zasto? Na što bi ti pazio pri slaganje ekipe?

Često se povlači ovo pitanje, bilo na podcastu, twitch chatu ili poslije 5.og faceITa u 3 ujutro, al nikada nisam dao baš smislen i detaljan odgovor. Nakon malo podužeg razmišljanja imam u glavi neku ideju koja bi petorka mogla potencijalno dobro funkcionirati. DISCLAIMER: ne mislim da je ovo 5 najboljih igrača u HR niti 5 igrača koji bi trebali igrati za repku, već petorka koja bi kao tim mogla postići nešto van okvira Hrvatske.

Svakako bi pri slaganju ekipe prvo krenuo od IGL-a, pošto smatram da je to u Hrvatskoj najteža pozicija za popuniti. Zapravo, ne samo in-game leader, već općenito nema puno ljudi koji su spremni voditi tim i van igre: organizirati vrijeme pracceva, naći pracc grupe, rješavati konflikte, privući uz sebe ključne igrače i imati muda nekoga kickati prije nego je to prekasno. Iako ingame i outgame lider ne mora biti ista osoba, po meni je jedini logični izbor za tu rolu moj današnji intervjuer: Mariooh. Individualno je solidan igrač, no nije igrač koji će carryjati tim killovima, dijelom i zbog svoje uloge lurkera. Kombiniranje lurkanja i callanja nije nešto čega sam fan te bih možda u nekom kasnijem vremenu volio vidjeti Mariooha u čistoj support roli.

Sljedeće bi popunio ekipu s par dobrih individualnih igrača i dvije “zvijezde” ekipe: tom b i st0Le. Po mojim viđenjima obojica su vrlo konzistentni igrači koji bi se individualno mogli nositi s inozemnim tier2/tier3 igračima. St0Le je igrač koji mnogo radi na osnovama igre i ima jako dobar stav prema napredovanju. U trenutnom GIANT5 bi trebao biti zvijezda, no u igri često nema taj bahati, “no fear” pristup koji mu je potreban da se oslobodi i dominira domaćom scenom. Zato bi tu rolu preuzeo tom b, kojem zamjeram neke baiterske i “nobrain” trenutke, no vjerujem da se takve stvari ne bi događale u ozbiljnom timu. Eventualna zamjena tom B-u bi bio Gr4vity – njegovu formu s AWP-om pri kraju 2014. nije dostigao više nijedan hrvatski igrač, no već dugo ga nisam vidio ni blizu te razine, a i bez scopea nije toliko efektivan.

Sljedeći dodatak timu bi bio wildcard igrač i entry fragger ekipe: Brky. Odabir mladog Luke podrazumijeva da bi ova ponuda za slaganje tima uključivala dovoljno sredstava da brky može igrati u miru i na računalu koje daje uredan broj FPS-a. Ne znam zašto mi se Brky toliko sviđa kao igrač, ali gledajući ga u kompetitivnim mečevima sam jednostavno osjetio da je igrač koji u pravim uvjetima može postati nešto više. Ovaj pick sam opisao kao wildcard jer od brkya nebi očekivao da bude veliki konzistentni frager (20+), no da opet ponekad ima velike carry mečeve. Također je wildcard u smislu njegovog razvoja kao igrača – ukoliko kroz nekoliko mjeseci ne bude napredovao ili odgovarao stilu ekipe slijedila bi zamjena s nekim poput dogme ili Nyxa, koji mi spadaju u sličnu kategoriju igrača. Brkijeva prednost nad ovom dvojicom je to što nudi malo više dinamike u smislu AWP-anja: omogućava jako dobar dupli AWP na CT strani i udvostručuje šanse da će netko od AWP-era imati dobar spawn za pick npr. na Dustu ili Mirageu.

I za zadnjeg igrača tražim dediciranog supporta, igrača od kojeg očekujem da intuitivno pokriva ono što igrač do njega ne pokriva, konzistentno tradea killove i adaptira se onome što “zvijezde” rade bez puno priče. Moj izbor za ovu poziciju, makar se radilo o hrvatskom timu, bio bi Slovenac saveeey – all-around igrač s dobrim poznavanjem temelja igre. Iako je često za domaće ekipe bio u “carry” roli, i sam je na Overtimeu rekao da se ne doživljava kao takav igrač. Ako bi se morao limitirati na hrvatske igrače, za supporta bi uzeo Maniaca ili Nuluma – oba igrača imaju određene kvalitete, no nisu zaokruženi i individualno dobri poput Saveeeya.

Znači lineup: Mariooh, st0Le, tom b, brky, saveeey.

Eventualne zamjene: Gr4vity, Nyx, Dogmaaa, Nulum, M4niac.

Mislim da će svatko naći neku svoju zamjerku timu, stoga unaprijed pozivam sve koji se ne slažu neka navedu svoj lineup i malo ga objasne. Moje viđenje potencijala ove ekipe je da bi nakon nekoliko mjeseci (i eventualno neke promjene igrača) mogla biti konkurentna protiv ekipa poput iNationa.


 

S ovim završavamo svoj drugi novogodišnji intervju s Professeurom kojeg možete naći i na twitteru te na streamu ESL kupova svakog vikenda.

Mariooh

Vijesti autora