winner

Iza nas je još jedan spektakularan vikend za sve ljubitelje Counter Strikea, ESL-One Cologne, ‘Major’ u organizaciji eSports League-a je završen u nedjelju, gdje je u finalu NiP pobijedio Fnatic 2:1 te otišao kući s 100 000$. Ovo je treći veliki turnir kojeg VALVe podpomaže pružajući novčanu nagradu (250 000$) u godinu dana te turnir koji je srušio sve rekorde CS-a dosad: TwitchTV 319,422 gledatelja, GOTV + TwitchTV 409,197 gledatelja, te 277,192 igrača u online istom trenutku.

Sad kad smo prošli ono što već znate, prisjetimo se par najvećih priča ovog turnira. (hint – sve podcrtano su linkovi)

NiP, najbolja CS:GO ekipa u povijesti je neočekivano trijumfirala

Nindže u Pidžamama su imale dosta nezgodnih mjesec – dva  koje su predhodile ovom turniru. Prije ESEA LAN-a smatrani su najboljom CS:GO ekipom, no taj status je poljuljan s 5.-6. mjestom u Americi gdje su ih izbacili complexity i Virtus Pro. Potom su otišli na godišnji odmor, s kojeg su se vratili par dana prije G3 LAN-a u Londonu. Ne može se reći da im je odmor baš pomogao jer su na ovom turniru završili 5.-8., iako igrom i rezultatima nisu zaslužili ni prolazak skupine (čudna pravila stavili su ih ispred Epsilona iako su imali isti broj bodova). Ova dva rezultata su jedini turniri u povijesti CS:GO-a u kojima NiP nije završio u top 4, te se sumnjalo da počinje kraj “NiP ere”, no kao i nakon zaustavljanja 87-0 rekorda NiP se podigao i pokazao da je još uvijek najbolji CS:GO tim.

U Kolnu je počelo dosta neuvjerljivo, no u stilu nogometnih velikana provukli su se kroz skupinu, rasli su iz susreta u susret, a tek u finalu pokazali dosegli formu. U prvom meču protiv Indijske nade Game God Wolf (koje je na turniru kao coach vodio Kassad), izgubili su par početnih rundi, no nakon nekog vremena su ipak preuzeli kontrolu i završili 16:7. U drugom meču su izgubili od Epsilona nošenim kioshimom (28 kilova) 16:6 na mapi de_cobblestone, u jednoj jako neimpresivnoj partiji. Za ostanak na turniru morali su poraziti Hellraiserse, a mapa je bila Overpass. Unatoč tome što je DaZeD (IBuyPower) izjavio kako je HR najbolja ekipa protiv koje su igrali Overpass, NiP je uz pomoć Friberga i njegovog duplog headshota dobio dotad prvu pištolj rundu na turniru i izbacio HR iz natjecanja rezultatom 16:11.

friberg je od početka turnira bio NiPov najbolji igrač
friberg je od početka turnira bio NiPov najbolji igrač

U četvrtfinalu su izvukli Cloud9 (ex complexity) koje su porazili i na prošlom ESL-ovom turniru u Katowicama, također u četvrtfinalu. Isti scenarij se ponovio i u Njemačkoj, u napetoj seriji C9 je iznenađujuće pobijedio na NiPovoj najboljoj mapi de_nuke, samo da bi ispali nakon 2 x 16:14 na Dustu 2 i Cobblestoneu. Obe mape su bile iznimno zanimljive i napete, doduše napetost na Dustu je bila rezultat odlične igre i taktika obiju strana, a Cobble zbog onog čega nebi trebalo biti na turniru ovakvog kalibra – nepoznavanja mape, neprovjeravanja kutova i ostajanja bez vremena, iako ne možemo bit previše razočarani jer je to rezultiralo nekim odličnim highlightovima poput ovog fribergovog, te ovog f0restovog. IGL C9 – Semphis u intervjuu je priznao da su odigrali svega pola mape cobblea, koju su napustili nakon što ih je WorldEdit (dAT team) previše AWPao.

Poslije toga susreli su se s iznenađenjem turnira, francuskom ekipom LDLC. Njihov MVP turnira bio je entry frager apEX, koji je i u ovom BO3 bio vrlo dobar. LDLC je prvu mapu, inferno, odnio bez previše muke, 16-10, iako su mogli tu mapu završiti i puno prije pošto su nakon T strane imali rezultat 11-4, a u jednom trenutku i 15-4. NiP se vratio u susret i dovukao do 15-10 ali su izgubili rundu i mapu čim friberg nije uspio napraviti entry kill, što mu je pošlo za rukom u skoro svim rundama na T strani. Sljedeće se igrao Nuke, kojeg je LDLC počeo na CT strani, no to im nije pomoglo i NiP ih je lakoćom porazio 16-6, a naizgled jedini igrač LDLCa koji je nastupio na mapi je ponovno bio apEX. On je unatoč ogromnom porazu imao K/D +9 te HLTV rating 1.57. Zadnja mapa bila je ponovno cobblestone, na kojoj je NiP odnio tijesnu pobjedu 16-14 te izbacio LDLC, ekipu koja je pokala možda i najviše na turniru, no ni to nije bilo dovoljno protiv iskusnih šveđana.

apEX slavi poslije pobjede nad VPom u prvoj mapi
apEX je bio odličan – ali to nije bilo dovoljno

I na kraju, finale. S druge strane ih je čekao fnatic, u reprizi finala DreamHack Wintera 2013, gdje je drugi najbolji švedski tim ponovno došao donekle neočekivano. Prošli put je fnatic odnio pobjedu rezultatom 2-1, pobjedivši NiP na de_trainu, za kojeg se dotad smatralo da je njihova najbolja mapa. Možda je to upravo razlog zbog kojeg je fnaticov IGL, pronax, odlučio pickati cobblestone kao prvu mapu finalnog BO3, da porazi NiP na mapi koju su oni dosad najviše igrali u turniru. Doduše NiPovo poznavanje mape je donekle dvosjekli mač, pošto su suparnici mogli pogledati sve demoe i proučiti točno kako NiP igra. Na žalost fnatica, taj plan nije dobro prošao jer nakon 11 rundi na CT strani nisu uspjeli osvojiti nijednu na T, te su izgubili mapu 16-11. Usljedio je Cache, kojeg je NiP standardno izgubio nakon spore i neinventinve T strane (8-16), te inferno, mapa koju je NiP izgubio u zadnjih 7 službenih mečeva, a zadnju pobjedu pamti protiv OnBotsa, iz 22. lipnja prije skoro 2 mjeseca. Ipak, čini se da je NiP uspio nači kljuć da otključa fnaticovu obranu na infernu, s kojom su se mnogi mučili u posljednje vrijeme, te su uz odličan nastup Get_righta (koji na ovom turniru nije bio dobar kao što smo navikli) došli do pobjede 16-13 i poravnavanje računa nakon DHW2013. Ako ste slučajno propustili, pogledajte CS1.6 zvijezdu HeatoN-a kako iščekuje pobjedu u zadnjoj rundi ovog meča.

Fifflaren podiže pehar
Fifflaren, koji je imao još jedan loš nastup, prvi podiže trofej pobjednika

Sve u svemu, NiP je došao do naslova kojeg su zaslužili konzistentnom igrom, iako su ga osvojili na turniru na kojem se od njih to najmanje očekivalo, te uz element nečega što stoji negdje napola između sreće i iskustva – mogućnost pobjeđivanja tijesnih mečeva. S druge strane, NiP je donekle imao lagan raspored na turniru, izbjegli su njihove najveće rivale – Virtus Pro, Dignitas, Na’Vi i Titan, pa iako su pobijedili fnatic i LDLC i C9 koji su navedene izbacili, ostaje pitanje kako bi prošli protiv ovih, ipak iskusnijih ekipa.

Europa je još uvijek kopljima ispred ostatka

Na turniru na kojem se natječu sve najbolje svjetske ekipe, od 16 mjesta svega 4 su rezervirana za ekipe van europe. Koliko god to zvučalo pomalo nepravedno za sve ne-europske CS timove, raspodjela je i više nego fer, jer je pitanje da li bi neki od ova 4 tima bili dovoljno jaki za proći europske online kvalifikacije. Od te 4 ekipe, samo je jedna prošla grupe (C9) te ispala odmah u četvrtfinalu. Treba se zapitati – zašto je to tako? Zašto se u europi igra tako superioran Counter Strike, pa da ekipe koje dominiraju na svom kontinentu ne mogu pružiti otpor europljanima? Pa ne rađaju se valjda ljudi u europi s više skilla od amerikanaca ili australaca?

IBuyPower ni sa steelom nije bio u mogućnosti proći skupine europskog majora
IBuyPower ni sa steelom nije bio u mogućnosti proći skupine europskog majora

Razloga ima više, no iz intervjua s predstavnicima Cloud9-a, IBuyPower-a i Vox Eminor-a saznajemo da osim što je evidentno da škodi nedostatak vrhunskih ekipa s kojima se može vježbati, dodatak novih mapa Cobblestone i Overpass nije nimalo pomogao. Naime, pošto na njihovim kontinentima nitko nema potrebe igrati te mape jer se igraju isključivo na ovom turniru, nisu imali nikakve šanse vježbati je – jer ih nitko ne zna igrati. Zbog ovoga bi Valve trebao malo bolje razmisliti prije dodavanja novih mapa, jer ovo nipošto ne pomaže širenju CS-a van europe, gdje postoji potencijalno veliko tržište za CS.

Kad smo pri temi, valja se prisjetiti tko jest u Europi i samo je ~50 ms udaljen od većine najboljih ekipa na svijetu – naša draga Hrvatska, a i cijeli balkan. Možda nemamo velik broj igrača kao USA ili Australija ali imamo bolje uvjete za razvoj top ekipa, čisto zbog blizine vrhunskog CS-a. A ionako za jedan tim treba svega pet ljudi.

Roster change je dobra stvar – nekad

LDLC i fnatic su dvije ekipe koje su uz pobjednike NiP najviše iznenadile na ovom turniru, a njihovi rezultati su posljedice skroz drugačijeg ponašanja. Naime, fnatic je prije mjesec dana promjenio 2 igrača (- devilwalk, schneider, +krimz, olofm) te uspio izboriti finale Colognea i polufinale G3-a, nakon što su se proteklih mjeseci jako mučili s igrom. Očito je dodatak švedske zvijezde Olofm-a i njegovog suigrača iz LGB-a KRiMZ-a bio puni pogodak.

fnaticov novi lineup se pokazao kao puni pogodak
fnaticov novi lineup se pokazao kao puni pogodak

S druge strane, LDLC je napravio ono što recimo na domaćoj sceni teško viđamo – igraju skupa već 6 mjeseci i kontinuirano napreduju, a promjenu u ekipi nisu razmatrali čak ni kada je najbolji francuski igrač Shoxie bio slobodan agent. Ta dedikacija timu omogućila im je da vrlo uigran tim koji rijetko griješi i kontinuirano postiže dobre rezultate.

Čestitke oboma, čini se da su povukli pravi potez te očekujemo još puno od obe ekipe.

Neslužbene CounterStrike-hr nagrade*

*po mom izboru, bez konzultacija ostatka tima

MVP turnira: Adam “friberg” Friberg

“Rookie” turnira: Mike “shroud” Grzesiek

Razočaranje turnira: Titan, Hellraisers

Ekipa koja najviše obećava: LDLC

Meč turnira: Cloud9 vs NiP, de_cobblestone

Highlight turnira: Cloud9 vs Dignitas – dupreeh + hiko

Ako se ne slažete, slobodno komentirajte i ostavite svoje mišljenje u komentarima.

 

 

 

5 KOMENTARI

  1. Dobar recap 😉
    Nove 2 mape su prebrzo dosle u igru, valve se moze reci bahat sto ih tako forsira, svi zelimo vise mapa, ali cemo stavljat one koji jos nisu 100% spremne, ima season i cache uz dodat standardnih 5 , te jos kada i ako tuscan dode stavi ga se umijesto traina i gg

  2. Po meni uvodenje novih mapa i nije toliko losa stvar. Ok, mozda ne tako naprasito kako to radi Valve jer se timovi ne mogu pripremiti sa taktikama i onda je pobjednik na mapi gotovo pa random (uzevsi u obzir da se tada igra samo na aim, a ne mora uvik neki tim ic dobro u aimanju, vecinom pobjeduje taktika). Ali isto tako uveli su i nove puske i pistolje (kad je izasa CSGO), pa su napravili puuuuno vise mista za kombiniranje i taktiziranje. Mozda to i nije toliko losa stvar jer ce se imat vise mapa za ucit i bit ce zabavnije, jer realno, svi mrzimo ovih standardnih 5.

    Meni je Cbble ovako koliko sam ga ima vidit jos jedna cudna mapa, ali ne toliko losa, sican se i na njoj zanimljivih meceva da je znalo bit. Pa evo i ovaj protiv fnatica NiP sta je odigra, cista perverzija. Ovaj Overpass mislim da nisam nijednom ni igra, pa ne mogu komentirati.

    I da, HeatoN, uzmi tu jebenu puskicu u ruku, sta glumis sa bicepsom i tetovazama i nekim ko fol ekranima, ne budi wuss!

  3. Ma daleko od toga je dodavanje novih mapa loše, samo je valve to napravia nikako. Ekipa uzima statistike iz matchmakinga, di nemaju čak ni isti round/bomb timer, a kamoli uigrane ekipe, i onda predstavljaju mape kao balansirane. Također, cobblestone i overpass nisu ni bili u online kvalifikacijama za turnir, kako onda očekivat da će ih itko znat?

Komentiraj

Molimo unesite vaš komentar!
Molimo unesite vaše ime