Kako bi CSadria Clan Championship powered by A1 učinili još konkurentnijim i pravednijim, odlučili smo se seedati swiss format online dijela natjecanja. Evo što to znači i kako smo to učinili.

Seedovi za CSadria Clan Championship

Prije nego što krenemo u matematiku i objašnjavanje principa seedanog swiss formata želimo naglasiti zašto smatramo da je to važno i da treba biti javno obavljeno.

Cilj nam je unutar zadanih mogućnosti napraviti što pravedniji i kvalitetniji sustav natjecanja, transparentno ga prezentirati svim zainteresiranim stranama te postaviti temelje za druge organizatore u regiji da slijede naš primjer, kada i ukoliko je to moguće. U očima mnogih radi se o još jednom regionalnom turniru, ali smjernice koje slijedimo pri realizaciji CSadria Clan Championshipa uvijek ćemo se truditi implementirati na svakom esport projektu na kojem radimo. 

Online faza CSadria Clan Championshipa igrat će se u seedanom swiss formatu (korištenom na IEM Katowice Majoru) s pet kola i osam timova, a mečevi će biti Bo1 osim decidera koje će igrate ekipe s omjerom 2-2. Svi timovi su dobili zadaće da rangiraju protivničke timove po jačini na pozicije od 1-7. Mi smo izračunali srednju vrijednost te će timovi prvo kolo swissa igrati prema svojoj poziciji. U prijevodu to znači da će najbolje rangirani tim igrati protiv najlošije rangiranog tima, drugi najbolji protiv drugog najlošijeg i tako dalje.

Seedanje će biti korišteno i pri svakom idućem kolu. Tako će timovi s jednakim omjerom opet na temelju seeda biti raspoređeni u parove. Prednost formata je ta da najbolji timovi ne dođu u nezavidnu situaciju na samom početku lige. CSadria Clan Championship tako odaje priznanje timovima na njihovim prijašnjim rezultatima i radu.

Naš Leonardo “Flegma” Bujas je opet podijelio malo znanja sa svima te detaljno objasnio kako smo seedali timove, koje smo formule koristili i kako ćemo ih primjenjivati.

Kako smo izračunali inicijalni ELO ekipa 

U želji da liga bude što kompetitivnija, a rezultati što nepredvidljiviji, koristili smo format koji je korišten na IEM Katowice Majoru 2019. Svaka ekipa je tako dobila zadatak da rangira (seeda) ostale ekipe, te smo tako dobili inicijalni ELO. U ovom formatu to nije stvarni ELO ekipe, već nekakav faktor prema kojem rangiramo timove, ali radi jednostavnosti i upoznatosti s izrazom, koristimo – ELO.

Ukratko, inicijalni ELO se dobiva tako da svi u ligi rangiraju ostale ekipe (1-7), radi se prosjek tih glasova (u procesu izbacujemo glasove koji su ekstremi – oni glasovi koji su van standardne devijacije) i tako dolazimo do tog ELO-a koji nam onda pokazuje seeding ekipa (#1.-#8).

Za primjer uzet ćemo ekipe AKOPALIPSA i Locastic. Oni su od drugih ekipa rangirani na sljedeći način:

Locastic 2, 1, 3, 1, 4, 3, 2

AKOPALIPSA 1, 1, 3, 4, 1, 1, 1

Kako bi izbacili rangove koji nisu stvarni prikaz jačine neke ekipe, odnosno troll rangiranja koja mogu utjecati na krajnji ELO, trebamo izračunati prosjek i standardnu devijaciju – odnosno odstupanje od prosjeka (standardna devijacija je statistički pojam koji označava mjeru raspršenosti podataka u skupu, a interpretira se kao prosječno odstupanje od prosjeka i to u apsolutnom iznosu). Prosjek računamo tako da zbrojimo sve glasove, te podijelimo sa 7, a standardnu devijaciju po formuli:

Nakon tog izračuna dobivamo:

Locastic prosjek (μ) = 2.285714286

AKOPALIPSA prosjek (μ) = 1.714285714

Locastic st. dev. (σ) = 1.030157507

AKOPALIPSA st. dev. (σ) = 1.160576915

Da bi vidjeli koji su glasovi ekstremi (van očekivanog ranga) tražimo minimalni i maksimalni prihvaćen rang, a njih dobivamo oduzimanjem standardne devijacije od prosjeka za minimalni, odnosno zbrajanjem za maksimalni prihvaćen rang. Također, minimum se zaokružuje na veći broj, a maksimum na manji.

U slučaju gornje dvije ekipe, te brojke onda izgledaju ovako:

Locastic minimum-maksimum: 2-3

AKOPALIPSA minimum-maksimum: 1-2.

Sada trebamo izbaciti sve glasove koji nisu u očekivanom rangu ovih ekipa, a to znači da za Locastic onda ostaju glasovi: 2, 3, 3 i 2, dok za AKOPALIPSU imamo glasove 1, 1, 1, 1 i 1. Nakon ovoga nam nije teško izračunati inicijalni ELO, koji je zapravo opet prosjek ovih glasova:

Locastic ELO – 2.5

AKOPALIPSA ELO – 1.

Ovako ta tablica izgleda za sve ekipe

 

Računanje ELO-a nakon odigranog prvog kola 

Nakon što se odigraju mečevi prve runde

#1 vs. #8
#2 vs. #7
#3 vs. #6
#4 vs. #5

koristimo sljedeće konstante i formule.

Konstante:

const qa = 0.684356436340377;

const qb = 0.13764045664874308;

const qc = 0.011391235484420453;

const qd = 0.0002490984538751953;

const qe = -0.000024713775867179225;

const qf = -0.000001256769333477871;

var x = (meč.tim1.elo – meč.tim2.elo) * (match.result === 0 ? 1 : -1)

var razlika = ((((qf * x + qe) * x + qd) * x + qc) * x + qb) * x + qa

U formuli za računanje X koeficijenta vidimo ternarni operator, odnosno u slučaju da pobjedi ekipa s više ELO-a, onda množimo s 1, a u suprotnom slučaju s -1.

ELO za sljedeće kolo je dakle za ekipu koja pobijedi zapravo početni ELO – razlika, a za ekipu koja izgubi početni ELO + razlika. Ako vam se ovo čini čudno, tako i treba biti, jer u ovom sistemu ELO ne raste, već bolje ekipe imaju manji ELO.

Naravno, s obzirom na to da je ovo SWISS sistem natjecanja, nakon odigranog kola te izračunatih novih vrijednosti, opet se slaže lista bazirana na seedovima, ali unutar određenih grupa (1-0, 0-1, itd.) te se onda igraju mečevi

[1-0]
#1 vs. #4
#2 vs. #3

[0-1]
#1 vs. #4
#2 vs. #3

U situaciji nakon drugog kola kada bude score [2-0] i [0-2], onda imamo samo jednu mogućnost, dok u situaciji [1-1] moguće da budu isti mečevi kao u prvom kolu, a onda u tom slučaju igramo

(situacija kad nisu isti parovi)

#1 vs. #4
#2 vs. #3

Ili

(situacija kad su isti parovi)

#1 vs. #3

#2 vs. #4

ELO računamo do kraja lige nakon svakog kola, a ekipe uparujemo tako da igra ekipa s najvećim ELO-om protiv ekipe s najmanjim ELO-om. Na ovaj način izbjegavamo to da se najbolje ekipe sretnu u ranoj fazi natjecanja, te međusobno eliminiraju.

 

levelzjee

Vijesti autora